Ana Menü
  Özel Haberler
  Yerel Haberler
  Adaklı Haberleri
  Genç Haberleri
  Karlıova Haberleri
  Kiğı Haberleri
  Solhan Haberleri
  Yayladere Haberleri
  Yedisu Haberleri
  Köşe Yazarları
  Anketler
  Video Galeri
  Foto Galeri
  Radyo & Sohbet
  Gazete & Dergiler
  Firma Rehberi
  Üye Hesabınız
  Özel Mesajlarınız
  Üye Listesi
  İstatistikler
Üye Bilgileri
 
Üye Olun
Kayıp Şifre

 
Üyelik:
Bugün: 0
Dün: 0
Bekleyen Üyelik(ler): 2
Toplam Üye Adedi: 2,363
En Son Üye: Thomas

En Fazla Bağlı:
Misafir(ler): 414
Üye(ler): 19
Toplam: 433

Şu An Bağlı:
Misafir(ler): 78
Üye(ler): 1
Toplam: 79
Üye Ol
Foto Galeri

Bingöl
Untitled Document
Radyo
Şu an bu bloğun içeriği yok.

Bir faydası daha bulundu

Bir faydası daha bulundu
 Tarih : 2010-03-05 10:24:37
 Kategori : Sağlık
  Yorumlar : Yorum Yok!
 Okunma : 104
 Font : Azalt  Azalt  Arttır 
 Haberi Yazdır
 Haberi Gönder
 
Yeni yapılan araştırmalar, sarımsağın kanser hastalığıyla savaşmaya yardım ettiğini gösteriyor.

Analytical Biochemistry dergisinde yayınlanan küçük bir pilot çalışmaya göre, araştırmacılar tarafından geliştirilen yeni bir idrar testi, daha fazla sarımsak tüketen insanların daha düşük kanserojen seviyesine sahip olduğunu belirtiyor.

Bilimadamları, araştırmanın nitrojen-içeren bileşenlerle ilişkili tüm vücut süreçleriyle ilgili olduğunu söyledi. Bu süreçler, nitrosation (yiyeceklerin ızgarada pişirilmesi sonucu içlerindeki nitratın serbest nitrosamine radikallerine dönüşümü) ya da yiyeceklerde veya kanserojen madde bulaşan suda bulunan bazı maddelerin konversiyonunu içeriyor.

Ohio State Üniversitesi'nde görevli beslenme profesörü Earl Harrison, birisi kanser riskiyle ilişkili ve diğeri de sarımsak tüketiminin kapsamını belirleyen iki farklı bileşeni ölçebilen idrar testi geliştirdiklerini açıkladı. Bilimadamları, beslenmeye ait sürecin yaygın olarak işlenmiş gıdalardan ya da yüksek ısıda hazırlanan gıdalardan kaynaklanan nitrat isimli maddelere maruz kalmayla başladığını ifade ediyorlar.

Tüketilen nitratların yaklaşık yüzde 20'si nitrite dönüşüyor. Bu bileşenlerden sadece nitrosaminler kanserle ilişkili. Sebzeler aynı zamanda nitrat içeriyor. Ancak, önceki araştırmalar sebzelerdeki C vitaminin, nitratların toksik maddelere dönüşme riskini düşürdüğünü gösteriyor.

Ayrıca araştırmacılar, sarımsaktaki besinlerin C vitamini gibi benzer antioksidan etkilere sahip olduğundan şüpheleniyorlar.




Arkadaşına Gönder Yazıcı Dostu Yorum Gönder
Henüz Yorum Eklenmemiş

Kategori: Sağlık [Kategorideki Son 20 Haber]

Köşe Yazıları
Hakim Değişgeç
Siz olsanız kime teşekkür ederdiniz?
Tarih: 2012-02-07
Fahri Alimoğlu
Başbakanın Yokluğunda Şike Yasası
Tarih: 2011-12-15
Savaş Sekin
Dindar Nesil ve Fatih Projesi
Tarih: 2012-02-08
Nizamettin Önegel
Hakk’ın Sunmadığını Almaya Çalışanlar!
Tarih: 2011-12-21
Misafir Kalem
Kesin İnançlı Adam: Ercüment Özkan (Yusuf Alioğlu)
Tarih: 2012-02-03
Haftanın Haberi
Bingöl'deki çatışmanın ayrıntılar ortaya çıkıyor
Bingöl'ün Ilıcalar Beldesi kırsalına kış üslenmesi için gelen PKK'lı grup ile güvenlik güçleri arası ...
Okunma : 1541
En Son Yorumlananlar
  “Yeni şehir merkezine ihtiyaç vardır”..
  Belediyeden karla mücadele çalışması..
 Memleketimizin Fakirine'de sahip çıkmak suçmuş.....
  BDP’den Atalay’a eleştiri yağmuru!..
  Bingöl’e kar belediyeye eleştiri yağdı..

[ Devamı Haberler Bölümünde ]
En Çok Okunanlar
 Bingöl'de sağ yakalanan ..
 Yılmaz: “Bingöl’ümüze şi..
 “1 ayda 20 Kürt genci ka..
 Mehmet Çibuk’un ismi yaş..
 MOBESE bu kez işe yaradı..

[ Devamı Haberler Bölümünde ]
En Çok Yorumlananlar
 “Projelerimizi bilim ada..
 Baluken ilk sözünü verdi..
 Karasu’dan alfabe tepkis..
 “AKP’nin ampulü sönecek!..
 AK Parti’de sürpriz list..

[ Devamı Haberler Bölümünde ]
Hava Durumu
BINGOL
Yorumlar